Direktlänk till inlägg 13 mars 2016

Sjukgymnast och läkare

Av Malin Karlsson - 13 mars 2016 19:13

Ok..tyckte nyss det var fredag och fredagsmyset stod för dörren. Sen råkade jag blinka och söndagen var plötsligt här.

Jaha...bara gilla läget. Dags att kavla upp tröjärmarna och hälsa vardagen välkommen  tillbaka igen.

Veckan som kommer bjuder på lite smått och gott.

Måste dels försöka få tag på sonens sjukgymnast ang smärtan i hans rygg. 

Han står verkligen inte ut längre.

Vänta..vänta..vänta är allt vi går höra när vi kontaktar hans läkare och sjukgymnast. 

Han kan inte vänta längre.

Han behöver en ny röntgen och andra smärtstillande.

Ska vi verkligen behöva åka in akut och sätta oss?? 

Har inte fått svar på hans gånganalys heller.

Allt tar sån tid nu för tiden...tyckte att allt gick så smidigt och snabbt när han tillhörde barnsidan på hab.

Nu ska det bara väntas och väntas.

Jobbigt att se när sonen lider.

 

Själv ska jag försöka få tag på min läkare på Sophiahemmet. 

Fick ju svar förra veckan att Västerås sjukhus nu tar över min behandling. Dom ska fortsätta att behandla mig.

Dom vill inte betala mer och den op som skulle behövas göras har dom inge avtal med sophiahemmet om tydligen.

Allt jag har gått igenom med min läkare på Sophiahemmet är nu över och dom är inte överens om den fortsatta behandlingen. 

Dr.Ågren anser att jag behöver en ny op då dom ska göra en ligamentrekonstruktion men läkaren på Västerås sjukhus säger nej till op.

Bättre tydligen att jag äter smärtstillande och inte kan jobba   .

Ska träffa ortopeden i Västerås i mitten av April...mitt läkarintyg går ut sista Mars.

Ingen vill ta ansvar för att fortsätta sjukskriva mig tills man vet vad som händer.

 

Kommer blogga en del om frustrationen med vården...både min son och jag har mkt med den att göra.

Men kommer även att skriva om andra mer vardagliga saker som tex lite om mitt hem, min familj.

 

Nu så ska jag kramas lite med maken, ta en kopp kaffe och se om tvn visar nåt intressant.

Annars blir det väl lite slösurfing på nätet.

Kolla skvallret på fb och flödet på insta.

Vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Karlsson - 31 mars 2016 23:05

    Lite bilder fr Kryssningen

Av Malin Karlsson - 29 mars 2016 18:55

Älskade vänner..hoppas att ni har haft en bra påsk. Har inte orkat blogga något under påsken då det är så drygt att blogga från mobilen men även för att det har varit fullt upp hela påsken. På gott och ont. Nu har jag norpat makens laptop så nu...

Av Malin Karlsson - 22 mars 2016 19:50

Har inte haft nån lust att blogga som senaste dagarna. Har helt enkelt varit för mkt. Det är mkt med sonen och hans smärta och alla läkarbesök plus att det händer mkt runt omkring mig. Många omkring mig är sjuka, har det kämpigt på det ena elle...

Av Malin Karlsson - 18 mars 2016 13:59


Suck!! Vad less jag blir. Skrev ett långt inlägg om vad vi har hållt på med dom senaste dagarna men allt bara försvann..poof!! Borta    Orkar verkligen inte skriva om allt så kort och gott, detta har skett och sker; Skönt att helgen är här, dom...

Av Malin Karlsson - 15 mars 2016 23:56


Denna Tisdag har jag hunnit att; * Städa * Varit hundvakt * Ringa samtal ang sonen * Veckohandlat, lite senare än vanligt dock * Lagat middag * Kollat tv samtidigt som jag slösurfat på mobilen för att kollat skvallret på fb,uppdaterat ins...

Presentation


Lagom tjock, lagom gift,bor i ett lagom gammalt hus som ligger i en byhåla, lagom många husdjur, lagom curlande morsa till två killar på 17 & 20 år och är i mina lagom bästa år.
Älskar landet lagom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards